Gwarancja na materiały budowlane — co musisz wiedzieć?
Materiały budowlane

Gwarancja na materiały budowlane — co musisz wiedzieć?

Gwarancja na materiały budowlane to bardzo często poruszany temat. Wiele osób budując lub remontując swoje domy i mieszkania, jest nieco zagubionych oraz nie docieka szczegółów gwarancji materiałów. Kwestia ta jest jednak bardzo istotna i może nam znacznie ułatwić proces remontu czy budowy, gdy okaże się, że poszczególne produkty nie spełniają norm, przeznaczenia czy naszych oczekiwań. Poniżej wszystko o gwarancji na materiały budowlane.

Gwarancja na materiały budowlane — co musisz wiedzieć?

 

Czy gwarancja jest obowiązkowa?

Gwarancja na materiały budowlane nie jest obowiązkowa, a jest jedynie ukłonem producenta w stronę klienta. Mechanizm taki funkcjonuje jedynie teoretycznie. Obecnie w dobie bardzo dużej konkurencji i rywalizacji o klienta na rynku, większość firm oferuje gwarancje, a duża część z nich zaświadcza o niej na okresy kilkuletnie. Warto zatem sprawdzać poszczególne gwarancje na dane produkty, gdyż mogą być inne, a samo prawo nie ustala jednej i standardowej wersji gwarancji.

Zakres i długość gwarancji

Ważnymi elementami, na jakie musimy zwrócić uwagę podczas wyboru produktów budowlanych, jest długość oraz zakres gwarancji. O ile długość jest raczej jednoznaczna i im jest dłuższa, tym lepiej dla nas, o tyle zakres budzi już pewne wątpliwości. Powinniśmy zatem sprawdzić, czy gwarancja obejmuje cały produkt, czy jedynie pewne części produktu. Powinniśmy również zapoznać się z sytuacjami, które wykluczają gwarancję takimi jak przechowywanie, transport czy użytkowanie. Czasami wieloletnia gwarancja produktu jest jedynie teoretyczna, gdyż trudno w praktyce spełnić wymagania np. przechowywania takiego materiału.

Zgłoszenie wady

Jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy, powinniśmy go zareklamować. Reklamację możemy złożyć do sprzedawcy towaru lub bezpośrednio do producenta. Jeśli dotrzymaliśmy warunków gwarancji oraz posiadamy dowód zakupu i kartę gwarancyjną w ciągu 14 dniu od złożenia gwarancji powinniśmy otrzymać odpowiedź. Jeśli jej nie otrzymamy, oznaczać będzie to, że gwarancja została uznana niejako automatycznie poprzez brak zaprzeczenia. Powinniśmy również z wykrytą wadę zgłosić niezwłocznie np. do 30 dni od jej wystąpienia, aby nie narazić się na ryzyko odrzucenia reklamacji właśnie z tego powodu.

Zobacz więcej podobnych postów